ÜSKÜDAR STEM TOPLULUĞU KURULDU

ÜSKÜDAR STEM TOPLULUĞU KURULDU
Yapılandırmacı yaklaşımdan STEM’e (Science -Technology -Engineering And Mathematics)
2004 yılından beri Türkiye Eğitim Sisteminin yapılandırmacı yaklaşımdan tutun sorgulayıcı yaklaşıma, ve disiplinler arası ilişkilendirmelere kadar, sürekli bir yenilik içinde yol aldığı ve bu yol alma sürecinde yapılan değerlendirmelerde çok fazla bir tuğlanın eğitim sistemine inşa edilemediği görülmüştür. Son yıllardaki Teknoloji çılgınlığını da ekleyince kaçırdığımız önemli noktanın eğitim olduğunu ve bu eğitim içinde özne haline getiremediğimiz öğrencileri hala kavrama düzeyinden bir üst bilişsel alana yükseltemediğimiz ortadadır.
Öğrenmenin; eğlenceli, keşfedici, yeni durumlara karşı uyarlayıcı olması, öğrencilerin yeteneklerini keşfetmesine olanak sağlaması, aynı zamanda da öğrenmenin gerçekleşmesi için hep önemini vurguladığımız disiplinler arası etkileşimin var olması için yaptığımız ya da yapılmakta olduğumuz uygulamaların hepsini, “STEM” türkçelendirilmiş hali ile “FETEMM” adı altında toplayabiliriz. En iyi teknoloji aracından tutun en basit bir materyale kadar kullanabileceğimiz bu öğrenim uygulamasında asıl amaç; öğrencinin var olan bilgiyi bir bütün olarak görmesi, bu bilgiyi daha üst bilişsel basamaklara çıkarıp doğa içinde bilimi anlaması ve 21. Yüzyılın ihtiyaçları doğrultusunda yeteneklerini kendisinin keşfetmesinin sağlanmasıdır.
STEM çubuk makarnalardan köprü yapımına kadar giden yolda, bütün dersleri tek bir projede toparlayıp, öğrencilerin yeteneklerinin keşfine ortam hazırlayan yeni yüzyılın müfredatıdır.
Üsküdar İlçe Milli Eğitim bünyesinde gönüllü öğretmenlerin katılımı ile kurulan “ÜSKÜDAR STEM” projesindeki temel amacımız:
Disiplinler arası etkileşimi en iyi şekilde sağlamak ve bu etkileşimle birlikte öğrencilerin yaşam boyu öğrenmelerini güçlendirmek için doğayla, teknolojiyle ve görsel sanatla öğrenim sürecini zenginleştirmektir. Yetenekleri doğrultusunda zengin yaşantılar geçirecek eğitim ortamlarını oluşturmaktır.
Projenin oluşturulma nedeni ise:
Bilgiyi statikleştiren şey; var olan bilginin birey (ki burada öğrenci oluyor ) tarafından özümsenmemesi ve kullanabileceği alanların oluşturulmamasıdır. Asıl hedefin bilgiyi dinamikleştirmek olması gerektiğini ve bunun içinde hazırdaki bilgiyi olduğu gibi değil öğrencinin yaşamdan beklentilerine cevap verecek şekilde düzenlenmesi ve yeteneklerini keşfettirecek ortamlarda dönüştürücü etki yaratacak şekilde eğitimlerin verilmesidir.
Bu kapsamda Bahçeşehir Üniversitesi STEM koordinatörlüğü ile görüşmeler yapılmış ve proje ortağı olarak çalışılmasına karar verilmiştir. Bu çerçevede projede yer alan öğretmenler Doç. Dr. Sencer Çorlu liderliğinde sekiz aylık uygulamalı bir STEM eğitime tabi tutulacak ve aldığı bu eğitim ile “Üsküdar STEM Liderleri” olacaklardır. Ayrıca “Üsküdar STEM Liderleri” ile projenin sürekliliği sağlanıp, gelecek yıllarda Üsküdar’da yaygınlaştırılacaktır. STEM Lideri Öğretmenlerimiz hem mentörlük yapacak hem de STEM eğitim deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaşarak ilçe genelinde nitelikli bir eğitimin önünü açacaklardır.
Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak; “ÜSKÜDAR STEM” topluluğunda gönüllü olarak yer alan 10 öğretmenimize teşekkür eder, projenin hem ilçemize hem de ülkemizin eğitim hayatına hayırlı olmasını dilerim.
Üsküdar İlçe MEM
SİNAN AYDIN